Стандард 4. КОМПЕТЕНЦИЈЕ ДИПЛОМИРАНИХ СТУДЕНАТА
Савладавањем студијског програма Основне струковне студије – Струковна медицинска сестра студент стиче следеће опште способности:
- Самостално решавање практичних и теоријских проблема у области здравствене делатности струковних медицинских сестара
- Познавање метода од значаја за учествовање у процесима и поступцима истраживања
- Развијен адекватан степен критичког и самокритичког промишљања и приступа у свим областима здравствене делатности струковних медицинских сестара
- Познавање различитих могућности практичне примене знања у области дијагностике, фармакотерапије и неге пацијената
- Развијене комуникационе способности неопходне за сарадњу са здравственим радницима, пацијентима и њиховим породицама
- Поштовање и имплементација принципа етичког кодекса и принципа Добре клиничке праксе.
Савладавањем овог студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
- Темељно познавање и свеобухватно разумевање специфичних дисциплина здравствене неге
- Решавање стручних и научних проблема употребом валидних научних метода и поступака
- Интеграција основних знања и вештина из различитих научних области медицине, психологије, андрагогије, педагогије, социологије, законодавства, социјалне заштите, итд.) у домен здравствене неге и њихова адекватна практична примена у различитим стручним околностима
- Познавање значаја и метода праћења савремених научних и стручних достигнућа у области медицинских наука
- Примена вештина у домену промоције здравља, превенције болести и свим специјалистичким гранама здравствене неге
- Примена савремених здравствено-информационих система у сестринској пракси.
Исходи учења
Исходи учења, које обезбеђује структура курикулума студијског програма Основне струковне студије – Струковна медицинска сестра, омогућавају стицање знања, вештина и ставова/понашања у складу са Директивaма 2005/36/ЕК и 2013/55/EU Европског парламента и Савета о признавању професионалних квалификација (Directive 2005/36/EU and Directive 2013/55/EU of the European Parliament and of the Council on the recognition of professional qualifications) од 7. септембра 2005. односно од 20. новембра 2013. године, која, између осталог, обухватају и:
- Одговарајуће познавање теоријских и практичних аспеката неопходних за решавање сложених здравствених проблема у свим специјалистичким доменима здравствене неге
- Обученост за адекватну комуникацију и интеракцију са другим здравственим радницима, пацијентима и њиховим породицама
- Ваљано познавање теоријских и практичних аспеката неопходних за меродавну употребу савремених дијагностичких и терапијских инструмената, уређаја и опреме
Поседовање умећа и способности неопходних за трансфер знања и обуку других здравствених радника
|