Тренутно сте на:
 
Студенти
  Коментари из Црне кутије
 

 

Коментари студената   
Медицинског факултета   

 



 

 

ЦРНА КУТИЈА

НАПОМЕНА: Текстови из Црне кутије верни су писмима који су студенти доставили и нису мењани.

 

НАЈНОВИЈЕ ВЕСТИАРХИВА ВЕСТИ

 


1. Скратити беспотребно дуга предавања која се већином проводе у паузама

2. Не разумемо сврху вежби у којима предавачи читају са презентација

3. Сматрамо да резултате студената не би требало објављивати јавно.

Незадовољни студенти медицине



ЈЕЛ ЛЕПО ДА НАС ДОТИЧНИ „КОНОБАР“ СВАКО ВЕЧЕ ИЗБАЦУЈЕ НАПОЉЕ ДРСКО И БЕЗОБРАЗНО ВЕЋ У 6 САТИ! ЗАТВАРА РЕАГУЈТЕ!!!! БРЕ



Поштовани декане,

Добро вече. Пишем Вам ову анонимну поруку из следећег разлога. Наиме, студент сам Медицинског факултета. У читаоници проводим доста времена и имам пар молби за Вас. Не занам да ли је наша читаоница дозвољена за све студенте или само за нас. Али од правника и економиста студената који долазе са других факултета, ми у току дана немамо слободних места за учење. Чувари односно обезбеђење се и не труди да их избаци, односно они њима ништа и не могу. Зато Вас молим да некако регулишете ову збрку, јер је читаоница постала као аутобуска станица.

Забринути студент



Будите фер и старим студентима завршни тест ставите на крају испитног рока (после гинекологије). СТАРИ СТУДЕНТ!

Пошзовани,

Молим Вас да размотрите предлог да се на предметима Хиурургија I и II уведе правило (као на свим осталим предметима) да тест и практични важе три рока. Такође бих вас молила да се установи каква-таква законитост да се један исти испит увек организује у истом делу рока (нпр. у одређеној недељи). Испит из хирургије II је био у IV недељи у децембарском а ево сад је у I недељи јануарско – фебруарског рока. Надам се да ћете ово размотрити, све у циљу ефикасног полагања испита. У напред хвала.

Ваша студенткиња



Драги декану,

Молимо Вас да урадите нешто по питању предмета хирургија I.
Ми, студенти који тренутно полажемо овај испит, не знамо одакле да учимо да бисмо задовољили критеријуме испитивача!
Од нас се тражи да на испиту знамо ствари које једино могу знати доктори са вишегодишњим клиничким искуством.

С поштовањем, Ваши студенти



Поштовани,

Молимо вас да се позабавите стањем ствари на хирургији I
Пролазност је један студент у року на све комисије.
Званична литература није довољна као ни презентације да би се положио испит.
Молимо вас да размотрите тренутне критеријуме за пролазност на предмету хирургија I.

Унапред захвални студенти



Поштовани,
желим да Вам се обратим поводом презентација и питања које су заступљене на предмету Ургентна стања у стоматологији, почевши од другог модула.
Пример за то је сутрашња презентација која се налази овде.
Већина има такво мишљење, и не желимо да себи,
Вама, а ни предавачима правимо проблеме, али опет мислим да би ова презентација, као и питања за исту требала бити више прилагођена нашим потребама које су битне за нашу праксу и будући рад

PS и остале колеге са пете године су сличног мишљења...



Најбоља и најјаснија предавања су предавања професора Недељка Манојловића.
Професор Недељко зна да пренесе градиво и велики део градива научим на предавањима.
Професор Недељко заиста заслужује речи хвале.
Волео бих да имамо више оваквих професора. Баш ми је драго што професор предаје више предмета.
Такође, професор је јако приступачан и волим што често одржава додатне часове у виду консултација.
Када год нам нешто теже иде или лошије схватимо, професор увек одржи додатну активност и увек је пожртвован за студенте.
Најбољи је професор, професор Недељко Манојловић.



- Што ми немамо своју службу!? -
стоматолог



Не могу да верујем да нас милион завршава оверу код једне чиновнице!



Срамота!!!

у сред испитног рока, у читаоници не може да се нађе место од студената права и економије!

студенти фмн



Желим да похвалим рад труд и залагање професорке др Љубице Живић да своје знање и искуство пренесе нама студентима, коректна је на испиту и једна од светлијих тачака на тој катедри.

Ретко добар професор, а пре свега изузетно добар човек.

Студент VI године медицине



Поштовани,

Молимо вас да решите проблем који се тиче радног времена бифеа.
Наиме, радно време бифеа је до 20:00, а ми смо принуђени да изађемо до 18:30.

Студенти



Поштовани,
Молимо решите проблем са особом која читаоницу користи за спавање и становање. Хвала



Поштовани,

Обраћамо вам се због две ствари које се тичу студентског бифеа – мензе.

Прва ствара је то да у мензи већ дуже време храна нестаје у 14:00, тако да кад дођемо после тог времена немамо шта да једемо. Нама предавања трају и до пола три, а кад дођемо на ручак нема ништа да се једе. То стварно није у реду с' обзиром да је предвиђено да ручак у нашој мензи траје до 15:00.

Друга ствар тиче се радног времена бифеа. Наиме, радно време бифеа је до 20:00, а ми морамо да изађемо већ од 18:30-19:00. То стварно није у реду, имајући у виду да нам поједине вежбе почињу у 20:00, где да идемо? У кафану? Стварно није у реду.

Студенти фармације



СВЕ ПОХВАЛЕ ЗА ОСОБЉЕ ИЗ МЕНЗЕ (бифеа факултета)

Увек је пријатно и лепо доћи на ручак!

Храна је укусна!

Студенти 3. год медицине



Све похвале за најдивнију дружину из мензе, који се увек труде нам улепшају дан, и увек нас добро нахране.


Пуно поздрава од студената
са IV године медицине



- Већ трећи пут у последњих 15ак дана у бифеу нема хране у 14:30h.

Нас ,,двасетак'' гладних дођемо и бивамо враћени!! Молим Вас да решите тај проблем, захвали студенти фармације

... Мало хране у бифеу!

Након 14 h никада нема хране...

Студенти стоматологије



Поштовани господине декане,
студент сам нашег факултета и веома сам срећан што се о нама води рачуна, донекле... Наше лепо двориште све чешће није тако лепо, и све мање је у функцији студената. КЛУПЕ СУ ОШТЕЋЕНЕ И ЗАПРЉАНЕ!
Расположени смо и да помогнемо техничком особљу, само да нам поново буде лепо и чисто.

П.С. Са овом примедбом се слажу и моје колеге.



У читаоници је Хаос!!!
- Дозвољен је улаз и запосленима, с' тога нека неко слободно наврати и увери се сам у исто!!!

Студенти Фармације и Медицине



План о евалуацији није баш разумљив свима.

Поздрав



Овим путем бих желела да похвалим фине и насмејане девојке из правне( кадровске ) службе Факултета медицинских наука, Емилију и Милицу, које нас увек срдачно и гостопримљиво дочекају у својој канцеларији и изађу у сусрет нашим разноразним захтевима, иако су до гуше затрпане папирима.

Др Јелена Вучковић
Др Срђан Миланов



Свака част служби за фармацију
Брат студира у БГ, ужас. Ефикасни
Све похвале. Чистоћа факултета за пример. Само нам уведите ел. плаћање обавеза.

- фармацеут -



Више меса у кантини!



Велики поздрав нашој драгој Јелени, све најбоље!

дипломци фармације



Студенти по старом плану и програму немају могућност извлачења комисије за усмени део испита из предмета Интерна медицина. За разлику од нас студенти по новом плану имају могућност да извлаче 3 комисије а некад и више. Сматрамо да имамо иста права а још је нама теже јер полажемо цео испит а њима је из два дела.

Студенти по старом плану


...


Пуно похвала за лепу и слатку Каћу, сарадницу на предмету судска медицина, која нас је опустила на практичном делу испита у мартовском неодложеном року и била према нама објективна, али не и престрога, тј. није ,,обарала'' остале колеге и колегинице уколико нису знали неко подпитање а претходно су доста рекли о задатој области или се, уопште, видело да су доста учили.
Право освежење за предмет судске медицине! Велики поздрав и поштовање за нову сарадницу!


...


Све похвале студентској служби фармације, госпођи код које кад имам пријаву, уверење не осетим. Да је срећа да овако завршавамо администрацију и по поштама, банкама а посебно у болници или амбулантама. Уз осмех, љубазност и ефикасност.

Задовољан студент фармације


...


Како колега на високој може да пријави испит код службенице без индекса а ја не могу код оног мушкарца без индекса. Старија госпођа је ок али кад није ту нама се тражи индекс ако смо га заборавили. Ваљда за све исто

Изнервиран студент са високе



Овом приликом желимо да похвалимо и да се захвалимо асистенту Николи Јанковићу из статистике за несебичну помоћ приликом израде дипломских радова.



Хтеле само да овим путем похвалимо асистента Соврлић Мирослава, који се својим знањем, залагањем за студенте и позитивном енергијом издваја од осталих.

Мирославе, наставите да својим идејама и енергијом будете једноставно као и до сада најбољи!
Студенткиње II године фармације - VII група



Поштовани,

Већ неко време осећамо потребу да Вам се обратимо и похвалимо рад Вашег особља, али једне помоћне раднице посебно. У питању је Владанка, жена чије нам насмејано лице, љубазност и вредноћа чине бољим боравак на факултету. Наиме, захваљујући њеном раду слушамо предавања у чистим просторијама: Велика сала, Мала сала, Деканат... слободно време проводимо у проветреним просторијама или дворишту које она предано уређује бринући се о биљкама и другом зеленилу. Уз то смо јој јако захвални због хигијене у тоалетима у којима је поред чистоће увек присутно и све оно што је неопходно. За нас студенте јако је битна и подршка пред испите, а она је увек ту да нас понуди соком, кафом и пружи лепу реч, разумевање, што нас додатно охрабри. Такође, кад год би неко од нас нешто заборавио било да је у питању скрипта или лични предмет никад се није догодило да она то не сачува. Такође, она нас не заборавља ни кад су прославе, с обзиром на то да нам и тада изилази у сусрет.

Хвала што сте нам пружили прилику да изнесемо ову похвалу!

С поштовањем,
Група студената



Жалба на тестове из предмета Генетика са биологијом. Питања су двосмислена и нејасна!


...


Свим будућим студентима прве године стоматологије, саветујем да НИКАД не изаберу Генетику са билогијом као изборни предмет!


...


Асистенткиње из предмета Генетика са биологијом, много траже од студената. Стоје испред носа током одговарања!
И много нас нервирају због тога!!!



Овим путем желимо да похвалимо доц.др Тодоровић Данијелу и да јој се захвалимо за дивна предавања, одличну сарадњу и пуно разумевања које је показала према нама у овом семестру.
Студенти интегрисаних академских студија стоматологије



Волео бих да неко уважи овај предлог, а верујем да се обраћам и у име већине студената.
На практичном делу испита из хирургије било би једино правично и исправно да свако од нас извлачи професора код кога ће полагати практични! Овако је питање околности под којима ,,припаднемо'' неком од професора?!



Овим путем желим да изразим посебну захвалност професору, човеку и хуманисти, на пажњи коју ми је указао и посетио ме у болници по предавању које је недавно одржао у граду коме сам био хоспитализован. Овај чин издиже човека изнад лекара, изнад професора...

Баш у складу са изреком: ''Ходај међу боговима, али не заборави ход обичног човека'', су дела професора Слободана Јанковића.

Хвала Вам на свему професоре.

Ваш бивши студент



Све похвале за дечјег хирурга Ивана Бубању, професора Нешу из офталмологије и педијатра проф. др Славицу Марковић, који су не само велики стручњаци, већ пре свега добри људи – комплетни лекари и самим тим узори другима, поготово студентима којима су водили вежбе.

Студенткиња VI године




Данашњи испит из Статистике и инф. је захтевао много рада и знања једној групи и уопште није у реду да се толико тестови разликују! Добро да буду другачији, али оволико, па нема смисла! Оцене ће бити много лоше, иако ЗНАМ статистику и жао ми је што пишем овим путем, али сам веома револтиран!
Теоријско питање је било тешко, захтевало је да се доста пише и дају примери (за које нам није причано)!
Желео бих да знам одговор, који нећу добити... Али сам бар написао оно о чему не желим да ћутим!!!



...


Поштовани декане,
Заиста бих желео да нешто предузмете за предмет Статистика за VI год. медицине и да га поништите за овај фебруарски рок и поновите га сада! Проблем је тај што је доцент Никола Јанковић направио 2 различита теста, 1 је био ,,смешан и лак'' док је други био ,,претежак!'', тестове за испит је ОН делио и баш ,,случајно'' је поделио лаке тестове студентима које ,,познаје'' и који су стално ишли код њега!
Зашто да тестови буду баш различити и један толико тежак???
Надам се да ћете имати разумевања и поновити овај рок, зато што ни оцена не може да се поништи, мора да се дају паре (5000,00 дин) за усмени!!!
И још ће бити вероватно увређен доцент због овога па ће још гори бити!


Тужни и збуњени студенти




Поштовани декане
испит који смо данас полагали из статистике није био лак онако као што нам је професор прич'о. Групе су се драстично разликовале, један тест је био веома лак за рад док је други био много тежи у односу на први. Зато вас молим да нам бар пружите могућност да поништимо оцену којом нисмо задовољни, а притом да не плаћамо, и да следећи пут не излазимо пред комисијом!




Тања Продовић најбољи предавач у 2012/13 год! Нереално добар асистент!



...


Асистенткињу Тању Продовић, треба пребацити на неки озбиљнији предмет од епидемије, јер одавно нисмо имали тако квалитетног предавача!

П.С. Надам се да узимате у обзир похвале на њен рачун јер овом факсу су неопходни такви предавачи!!!



...


Ово је каубојски факултет !
Само нам узимате паре !
Сваки минус преко се плаћа 1000 дин а не прелази у плус- којом логиком? Ако већ дајем паре, хоћу и да имам бодове !!!
Ем плаћамо школарину, која је у крв скупа, још нам за један изостанак преко дозвољеног узимате новац !
Зар није логичније, да нас за наше изостанке са вежби, казните узимање бодова, тако нам у старту скидате оцену, поштено !
А тек ово што сте увели да се пише молба ! Ем плаћамо, још и да вас молимо да прихватите новац ! Шоу !
Погледајте мало како су уређени други факултети, како у Београду излазе у сусрет студентима, а ви чините све да нам отежате студије !




Молимо декана да се смање поени за деветку из медицине рада пошто 9 -тка почиње од 90 поена.
Такође вас молимо да поразговарате са професорком из медицине рада. С. Игњатовић да нам да презентације са предавања

- Студенти шесте године. Хвала




Поштовани,
Као студент пете године, интегрисаних академских студија медицине, стекла сам искуство да направим разлику измећу појединих катедри на нашем факултету. Посебно желим да похвалим катедру за хирургију. Уз дужно поштовање свим старијим докторима и професорима, посебно желим да издвојим др Ивана Радосављевића, који се махимално трудио да пренесе своје знање не само студентима своје групе већ и осталим заинтересованим студентима. Овако млад доктор, културан, изузетно поткован знањем које је спреман да без резерве подели са студентима, треба да буде пример осталим колегама и понос нашег клиничког центра.

Да би био добар лекар, пре свега мораш бити добар човек – то је оно што др Иван представља.




Велика част нам је припала да упознамо и будемо њени студенти, асистенткиње Тање Продовић са катедре за епидемиологију.
Са жељом да увек буде тако добра и стручна,
Њени студенти...




Све похвале за асистенткињу Тању Продовић, која је врло добар предавач, реална и професионална!
Било би добро и да су неки професори као она.
Тања Продовић чини вежбе врло занимљивим!
Уме да пренесе знање и нека што пре постане доцент како би нас испитивала!
Њени студенти




И даље је недопустиво да раднице у библиотеци буду нељубазне и поред наших претходних студентских опомена.
Није лепо да оне кваре утисак осталог особља које је јако пријатно и љубазно.
Ако је могуће уведите могућност остављања пасоша уместо личне карте за узимање књига из библиотеке.




Поштовани, замолио бих вас да тест и практични део испита из хирургије важе више од једног рока.

Унапред захвалан студент медицине.




Драги декане нашег угледног факултета, имамо последњу молбу за вас ако можете да нам помогнете ''само'' да дозволите да постоји размак бар од 7 дана између предмета Судска медицина и Ургентна стања у медицини. Постајемо апсолвенти од 8. јуна (генерација 2006 год. уписна) а немамо апсолвентски стаж, ако можете да нас разумете јер када полажемо гинекологију у јунском року, термин из испита Судска медицина је 11.07. а Ургентна стања 13.07. а у августу судс. 03.09. а Ургентна стања нема још термин.

МОЛИМО ВАС АКО МОЖЕТЕ ДА НАМ ПОМОГНЕТЕ да постоји размак између ова два испита барем 7 дана, нарочито у јулском року, јер нисмо сви у истој финансијској могућности да остајемо у граду преко лета, ако је судска у јулу 11.07.'12 са одлагањем испита била би 18.07.'12 и Ургентна стања пред крај јула, ако може???

ПОСЛЕДЊА МОЛБА ОД ГЕНЕРАЦИЈЕ 2006 а прва без апсолвентског стажа.

♥ ПОЗДРАВ ЗА НАЈБОЉЕГ ДЕКАНА ♥




Поштовани,
Молимо Вас да порцију качкаваља у мензи повећате, јер ако размислите, схватићете да је пола парчета мало за један оброк! ?
Хвала на разумевању ☺
Унапред захвални гладни студенти медицине




Проф. Живановић А. (са гинекологије) је најбољи професор! Све похвале за његов рад! Жао нам је што остали професори нису као он. До сада нисмо имали прилику да на вежбама научимо толико корисних ствари.




Поштовани господине декане

пишем по ко зна који пут у нади да ће неко ово прочитати! Реаговати!
У читаоници је велики проблем са местима.
Бруцоши који вуку са собом папириће са презентацијама из којих ,,спремају испите'', константно се сукобљавају због места са нама, студентима 6 године и апсолвентима.

Њихови папири стоје од претходног дана на столу, ми дођемо ујутру око 8h, склонимо и седнемо, јер наравно места су заузета од њихових папира, онда се они појаве око 10-11h и ту настане сукоб!
Мислим да би могло то да се регулише на неки цивилизован начин, а не да се циганишемо, што није примерено нама.
Све је савршено функционисало, што се тиче правила и реда увек када је неко од студената радио у читаоници.
Ако већ нећете да запослите некога у истој, онда нека се портири ангажују мало више у вези тога.
Ово овако ни нашта не личи!!!

П.С. Срамота ме што уопште долазим у овакву ситуацију, али шта ћу...?




Поштована институцио,

Веома смо разочарани избором радова за конгрес ове године, као и начином избора истих ! Стварно је сувише ружно, дрско и безобразно да од једног ментора иду 7 радова, од којих је половина судећи по наслову рада више него смешна! Наш рад и труд – рад са менторима, израда апстракта по правилима нашег факултета, израда презентације, онда измена апстракта, тј. кориговање по правилима факултета организатора, понизили сте, као и труд и рад наших ментора ! Од 18 радова које сте изабрали, 7 радова је ментор проф. Јанковић, 2 рада проф. Јаковљевић, 1 рад проф. Чановић, 1 рад проф. Петровић, као и 5 радова са катедре микробиологије и имунологије. И слеп би видео каквим сте се методом избора руководили. Ово је срамота и безобразлук за ову угледну институцију. Наш предлог за следећу годину је да радове пишу ,,миљеници'' руководиоца факултета, без конкурса , како ми небисмо губили наше драгоцено време , на веома битне ствари тј активности за нас, а изгледа не битне за за овај факултет.

Огорчени студенти медицине




Мислим да би требало да се обрати пажња на студенте у хирушком карантину, јер већина њих не спава у карaнтину.

V година




Мислим да стварно није у реду, да овакав диван факултет допушта грешку као што је проблем са библиотеком.

Прво хоћу да похвалим све на факултету, све је савршено

служба; књижара, сви нивои; љубазност запослених,...

Али чекати госпође које раде у библиотеци да се појаве на своје радно место и обављају свој посао право је мучење,

Ја сам чекао сат времена дотичне , и нису се појавиле,

То се није десило само мени, већ многима у више наврата. Молио бих неког надлежног да реши тај проблем, да би ми студенти могли нормално да функционишемо. Унапред хвала.

Студент медицине




Молим вас да урадите нешто поводом предмета Молекуларна фармакологија. Овај предмет велики број студената полаже преко бубице јер нема ометача и полаже се писмено. Није фер према нама који учимо да људи који ништа не знају веома лако положе.




Поштовани Декану,

Из дана у дан се, ми студенти медицине, суочавамо са истим проблемом. У мензи нема хране, а ни места за нас, студенте овог факултета. А због ког?! Па због ,,правника'' и ,,економиста'', наравно. Ти исти студенти права и економије су пуни приче, како се ми ,,медицинари'' непристојно понашамо, како се код нас на факултету краде, како због нас њихови факултети назадују, а онда ,,мртви 'ладни'' дођу у нашу мензу, поједу све, још мало ,,испљују'' наш факултет, и срећни и насмејани се врате на оне шупе од њихових факултета.

Ми, Вас, због тога најискреније молимо да им, ако треба, и декретом забраните долазак у мензу.




Молим вас да на вратима читаонице поставите ,,правила понашања'', можда се појединци уразуме.
Унапред захвалан.
Апсолвент

...

Молим вас да поставите ,,правила понашања'' на вратима читаонице, можда се појединци уразуме.
Унапред захвалан
Апсолвент




Др Александар Матић – најбољи сарадник у настави на катедри за хирургију.
Пуно поздрава од студената ''18''
Све похвале за млађаног др Марка Петровића.

Студенти V године




Поштовани декане,

Можда ће те препознати овај падеж пошто смо га научили на предмету Ресусцитација I, која је написана на чистом хрватском језику. Молимо вас да исправите ову тешку неправду према србском језику.

Студенти V године




Поштовани,

Као студент пете године интегрисаних академских студија медицине стекла сам искуство да направим разлику измећу појединих катедри на нашем факултету. Све похвале за ваш рад и постизање резултата да наш факултет достигне овај ниво у односу на 2006 годину када сам ја уписала. Посебно желим да похвалим катедру за хирургију и одлично организовано вођење вежби у односу на друге катедре нпр. интерну медицину.

Уз дужно поштовање свим старијим колегама, морам да издвојим др Ивана Радосављевић који се јако пуно залагао да нам пренесе своје знање. У свим стресним ситуацијама и хитним случајевима смирено је доносио праве одлуке за добро постављање праве дијагнозе и тако спонтано нас научио правом односу према пацијентима. Увек је имао времена да нам објасни како на најбољи и најбржи начин доћи до праве дијагнозе. Научио нас је томе да би био добар доктор, мораш бити прво добар човек, и да сваког пацијента треба саслушати, али не дозволити им да нам пацијенти говоре које анализе желе да раде, него да сами на основу симптома пронађемо пут до праве дијагнозе. Залагао се да када год се указала прилика за ушивањем нас представи као младе докторе и показивао и учио процес ушивања рана. Знам да многи студенти старијих година нису имали прилику ни једном да ушивају а наша група захваљујући несебичном др. Ивану Радосављевићу прошла је и научила много тога.

Таквог човека, доктора и асистента треба ценити, похвалити и показати колико га студенти поштују и колико су му захвални за сав његов труд који улаже да нам пренесе своје знање.




Све похвале за катедру хирургије. Посебно желим да истакнем и овим путем се захвалим у име свих студената 5. године младом Др. Ивану Радосављевићу који се несебично трудио да пренесе своје знање не само студентима своје групе него свима који се нађу у том тренутку у операционој сали.




Поштовани,
1) Ако већ имамо сајт факултета, а плаћате и администратора, због чега се информације не постављају на сајт?! Ми по неколико пута дневно морамо да долазимо и гурамо се испред огласне табле, као пре 20 година! Да не говорим о томе да је простор од 0,5 m2 мали, па се обавештења стално склањају, како би постафили нова, а нешто нам и промакне, ни не стигнемо да видимо. Исто тако обавештења о одлагању предавања или неког полагања поставе у 8:00 на таблу уместо на сајт, па смо много пута џаба долазили, наравно о нашем трошку.
2) Такође ме занима, о чему се ради са ,,пребацивањем'' предавања?! На многим предметима нам не дозвољавају да снимимо предавања на флеш, него кажу проследимо ми то надлежнима, биће на сајту. Наравно, од тога не буде ништа. Значи, опет проблем са сајтом и администратором!!! - Једини који су за похвалу, јер све то и правовремено стављају тј. објављују на сајт су са катедре за Микробиологију и Имунологију.
3) Јасно је да сте у најбољој намери законски дали шансу студентима који нису били у могућности због временских услова да изађу на испит... Међутим, то у пракси није баш функционисало. Нажалост, из разних, многобројних разлога то баш није искоришћено на прави начин. Било би дивно (чак бајковито) да нам дате ванредан рок у марту, да се ситуација мало среди.
* све наведено односи се за студије на одсеку фармација

С поштовањем,
Унапред захвална студенткиња!




Хтео бих да похвалим хирурга Ивана Радосављевића за одржавање квалитетних вежби из хирургије...

Такође све похвале за квалитетан однос према пацијентима,

Стева Крнић (Боксер) 5.год




Желели бисмо да неко од надлежних (продекан за наставу, декан) провери пролазност студената и просечну оцену из интерне медицине код уважене комисије проф. др Томашевић, М. Петровић и П. Ђурђевић у последња три рока, ако је икако могуће.
Унапред захвални!
Јануар 2012.




др Бојан Стојановић је најбољи асистент на хирургији. Несебично нам је пренео своје знање и дао све од себе да вежбе из хирургије I буду занимљиве и поучне.
Студенти V године




Поштовани професоре,

Желим овим путем да Вам се обратим и укажем на један проблем који у последње време поприма забрињавајуће размере. Наиме, ради се о томе да све више студената на Медицинском факултету користи недозвољена средства на испитима (мобилни телефони и слушалице-бубице).

Прошле школске године неколико студената је схватило да на испитима могу користити поменуте уређаје упркос ометачима сигнала који постоје на факултету. То су постигли коришћењем претплатничких картица оних мобилних оператера чији мрежни сигнал (из неког разлога) ометачи сигнала не ометају. Конкретно, ради се о мобилном оператеру ТЕЛЕНОР.

Наравно, како је време пролазило, ова „корисна“ новотарија се прочула међу студентима и попримила алармантне размере. У томе се иде чак дотле да се поједини студенти хвале својим изузетно високим просеком постигнутим на овај начин. Лично, нисам присталица оваквих манипулација, јер сматрам да је свако знање стечено на овом факултету непроцењиво за стварање успешне каријере и угледа будућег лекара, али боли и понижава чињеница да колеге које прибегавају оваквом виду „полагања“ испита имају далеко већу пролазност, а такође не знају за препреке било ког типа током својих студија.

Наравно, несумњиво је да ће оваква пракса имати далекосежне последице не само на квалитет образовног кадра који завршава факултет, већ и на углед факултета и његовог наставног особља, ако се с њом у будућности настави. Зато у име свих савесних и одговорних студената апелујем на Вас, као професора и декана, да предузмете конкретне и одговарајуће мере како би се овој пошасти што пре стало на пут.

Унапред захвалан студент




У људској природи није да ужива! Након периода великих научника, великих одкрића и великог напретка, дошли смо до периода стагнације, глобалних криза и опште моралне конфузије. Чим смо почели да убирамо плодове које су наши очеви и дедови са великом муком узгајали, истог тренутка је наша унутрашња тежња за бољем закочена. Данас сви хоће да имају а ретко ко хоће да ствара! Нарочито они који одлучују! Можда је то разлог зашто данас сељак са трактором у гаражи у ствари лошије живи од оног који је пре сто година земљу обрађивао воловима. Тежња ка усавршавању, изналажењу нових решења па чак,ако желите, и нових проблема које треба решавати је основ постојања. Без тога чини се као и да је еволуција стала.

Прачовек је за све сам морао да се помучи и управо је то разлог зашто се тако брзо развијао. Развијали би се и брже да није расла жеља за коришћењем а опадала жеља за стварањем. Данас имамо примере да су најбогатији и најуспешнији људи на свету они који и даље, и ако не морају, свако јутро устају пре свих и раде по цео дан. Проблем је у томе што је много више оних који су мало мање богати а не раде ништа! Па и цео савремени концепт образовања се заснива на томе да студент сто лакше учи и полаже испите и да му се информације сервирају на тањир. Али да ли то гаси жељу за спознајом? Свакако ћемо добити доста школованог кадра, али да ли у том систему талентовани појединци могу да се издвоје? Да ли хранећи се из тог тањира можемо постати креативни? Или креативни постајемо тек када гладујемо за спознајом. Да ли би Тесла и Ајнштајн били то што јесу да им је све сервирано на тањир? Не него су се жестоко намучили и тако хранили своју радозналост. И тек онда,када су били потпуно исцрпљени од трагања, дошли су до решења која су их учинили бесмртним.
Мучни процес трагања за информацијом је предуслов креативности! А шта смо ми ако нисмо креативни?

У животу,најсрећнији смо били када смо до неког циља досегнули. А што је пут до циља био тежи то је срећа била већа! Управо тежак пут омогућава да се циљ све јасније и јасније види. А када се циљ на крају и досегне он је у ствари само успутна станица. А колико станица толико врлина на том путу који за живота нећемо прећи. И не треба, у томе је и поента…
Разум, то тешко бреме које на овој планети само ми носимо,треба носити исправљених леђа, одлучним корацима корачати, и погледа усмереног на ону крајњу линију хоризонта, па и мало преко ње.

Зато поставите себи што више циљева. И оне мале свакодневне али и оне највеће па чак и оне који се чине потпуно сулудим и напорно радите да би их остварили! И колико год да сте од рада уморни и даље је то бољи осећај од досаде! На крају и није битно да ли сте све циљеве остварили, већ колико сте корака ка том циљу направили. У сваком случају, у предности сте у односу на оне који ни један корак нису направили!

На крају, све што сазнамо и створимо има смисла једино ако то употребимо да сазнамо и створимо нешто ново!

Ђорђе Стефановић




Поштовани,
Желим овим путем да изразим примедбу на рад новоотворене мензе у бифеу медицинског факулета. Наиме, ми студенти Медицинског факултета морамо да чекамо у реду и да каснимо на предавања због тога што студенти са других факултета долазе на ручак на медицински факултет: Замолио бих вас да регулишете то јер нема смисла да ми, студенти медицинског факултета, испаштамо због других.
Надам се да ће се ово решити на задовољство 9 студената Медицинског факултета.

Хвала унапред.




Да ли можете да појасните шта спада под ''завршни рад'' на крају шесте године интегрисаних академских студија медицине?
Да ли је то форма дипломског рада или ...?
С поштовањем




Замерка мензи.
Дошао сам у 3 и није имало ништа да се једе.
Предлог: ограничити мензу само за студенте медицинског факултета.




Поштовани колега, имамо притужбе на аутомат. У последња 2-3 дана, аутомат константно ,,гута'' новац.
Имам још једну примедбу, која се односи на лампе у читаоници.
Половина лампи нема сијалице, а у неким деловима читаонице не раде утичнице за лампе.
Надам се да ћете успети да предузмете нешто поводом ових проблема.
Срдачан поздрав!
18.11.2011.год.




Све похвале за раднике из кантине!

Супер сте!

Јелена V година



Надамо се и ове године наградама за најбоље студенте на години. Било је прелепо прошле године!

Похвале за најбољег декана,




Све похвале за проф. др. Небојшу Арсенијевића, направио је институцију од нашег факултета на који смо сви поносни!

Факултет је у сваком смислу посвећен студентима и за учење и за стицање знања и за одмор и релаксацију.

Драго нам је да се уз овако вредно окружење и ми осећамо вредни и потребни друштву. Свака част целој организацији факултета, верујте да студенти све виде.




Домаћини у кантини су за сваку похвалу!
Много су пријатни, гостољубиви и увек су расположени за неку шалу. Апелујемо да им се да повишица!

Студенткиње фармације III године




Да ли неко уопште контролише шта се дешава на испитима из интерне?

Да би уопште преживео пакао од испита, мораш изаћи спреман на свакакве увреде, понижења, малтретирања.

Све је то дуготрајан процес психичког злостављања, почевши од припремања испита, када јуриш и молиш да ти неко нешто покаже, а упорно наилазиш на одбијања, уз образложење: ,,Немам времена'', или ,,То се радило на вежбама''.

Онда одеш на практични део, уздајући се у оно мало своје вештине, стечене на вежбама, у знање из књига из пропедевтика и СРЕЋУ, која је најбитнији фактор. Ако преживиш то, права тортура тек следи.

ЕЛИМИНАЦИОНИ! Без обзира што си 5 пет пута прешао Талера или Даблина, успео да ухватиш некога за консултације (а има неколицина њих који су излазили у сусрет студентима), ишао на грудно, гледао снимке и уз сву своју маштовитост и незнање из радиологије претпостављао шта је шта, и даље није довољно. Ако су ти звезде наклоњене, можда и положиш.

Али ни ту не можеш да одахнеш, јер најгоре тек следи- УСМЕНИ. Тад си у стању, где ти је срчани ритам још гори од оног што си имао на елиминационом, јер знаш да после те драме нећеш бити исти.

Свака част изузецима, али ретки су. Када уђеш да извлачиш питања, мораш бити спреман на свакакве непријатности, после којих заборавиш и оно што си знао и када посумњаш у своје интелектуалне способности.

Тада већ заборављаш зашто си уопште и уписао овај факултет, јер на крају постајеш сујетан, озлојеђен, фрустриран и неуротичан.

Сви они кукају како студенти не поседују никакво знање, а питам се колико су они више знали у нашим годинама.
А и нисмо криви што смо део овог ужасног система- полуболоња, где је и овако битан предмет, као што је интерна, курс од 2 семестра.

Нисам студент који је огорчен сопственим искуством, јер је срећом ова прича за мене завршена, али видим шта се дешава осталим колегама. Стварно срамота !!!



Молба продекану за редовну наставу

Молим вас да прочитате и уважите моју молбу.

У име целе генерације желим да вас замолим да спустите критеријум на недељним тестовима из биохемије, да осам, девет и десет тачних одговора буде довољно за два поена.

Ми редовно учимо и сваки поен нам значи и због тог једног нетачног одговора имамо поен мање и из недеље у недељу број поена нам се смањује и доста губимо.

Студент друге године Медицинског факултета




Поштовани господине Арсенијевићу
Надамо се да ћете уважити ово наше писмо молбе...
Знамо од самог почетка да нам је услов за буџет да положимо интерну медицину I, али с обзиром да смо били у обавези да дајемо фармакологију преко колоквијума, једноставно је било немогуће, поготову уколико патологију нисмо дали у фебруару, спремати све упоредо, јер ове године је фармакологија била толико захтевна и одузимала време, поготову онима који су желели нешто више од шестице.

Интерна медицина I, сама по себи, је обиман и тежак предмет са додатно захтевним комисијама, за њу је саму потребно одвојити минимум 2 месеца интензивног учења и бар 3 рока за могућа обарања. Ми једноставно то време НЕМАМО, а и прва смо генерација од које се то тражи за буџет.

Истина је да су студенти сами могли да одлуче хоће ли фармакологију давати преко колоквијума или не, али пошто је сам систем био такав, већина је сматрала да је лакше тако, парцијално положити, али не и да ће бити тако тешко.

Чињеница је да је преко 80% студената прошле генерације пренело интерну I, иако им фармакологија није била преко колоквијума, за нас ће то бити немогуће!

Зато вас МОЛИМО да још једном размислите о петицији коју смо потписали о одобравању 1 ЕСПБ поена који нам је преко потребан да пренесемо интерну медицину I и останемо на буџету.

Унапред захвални,
Студенти 3 године




Поштовани,

Заиста ћу се потрудити да останем пристојан у обраћању , ако је то могуће, јер сам као и већина колега затечен оним што сте покушали да изведете организовавши нам одлазак у посету Специјалној психијатријској болници ,,Др Лаза Лазаревић'' у Београду. Једино што вам је успело јесте да нам дате разлог више да нам се смучи у каквој држави живимо. Наравно, овде мислим на саму институцију, а љубазност особља према нама изузимам, јер је за сваку похвалу. А шта смо ново видели?- Ништа! Заправо, тако бедно место на коме се лечи једна врло специфична категорија пацијената, а нажалост у нашем друштву и држави, маргинализована. Једино смо могли да схватимо да смо као држава на дну социјалне лествице. Ово је само још један од покушаја у низу да папиролошки дате себи неки бод.
Најискреније могу да похвалим професионалност свих наших наставника и пристојност овог факултета, али молим вас, немојте на тако вештачки начин да радите на реномеу. Још само да вам кажем да би било далеко паметније показати колегама из Београда установу као што су ,,Мале Пчелице'' или предочити људску атмосферу одељења психијатрије у КЦ Крагујевац, за разлику од оне сумрачности тамо. Они би овде бар имали да виде нешто пристојно.
Ја нисам из Крагујевца, али је углед овог факултета свакако нешто што бих волео да понесем са собом. Молим вас да ово озбиљно схватите.

Студент IV године




Мислим да заиста није у реду то што је наш факултет једини од свих у Крагујевцу који (за студенте медицине) за оцену 10 захтева 95 поена, док је на свим другим 90. Овде има доста људи који се максимално труде, а с обзиром да је наша (I година) по болоњском систему, где се све своди на тестове, замолила бих Вас, уважени декане да нам ову молбу уважите, јер би нам много значило. Већина нас изгуби 10 за поен или 2, а сматрам да је праведно и логично да број бодова за оцену 10 буде 90-91. Надам се да ћете нам изаћи у сусрет као што сте до сада.

Ваши студенти.
Хвала.

Јер по систему оваквог начина оцењивања, са милионима тестова, сталним притиском и неопходношћу да непрекидно учимо немогуће је стално бити сконцентрисан, и не изгубити 5 поена на толиким недељним и модуларним тестовима ма колико се ми трудили.




Молим Вас да нам одобрите мајски рок због анатомије II коју смо пренели у другу годину много би нам значило због физиологије.
Унапред захваљујемо....



...


Поштовани декане,
Никада Вам не бих писала да нисам убеђена да ће те исправити грешке које су се десиле на овогодишњем мини конгресу.
Вероватно се питате што се тек сада јављам? То доказује да мени није примарно битан одлазак у Будву, већ ми је изузетно битна правда која је изостала на овом мини конгресу.
Не знам зашто сте формирали више комисија за одабир радова (можда због броја студената) али сте на тај начин омогућили неким комисијама да нанесу велику неправду студентима. Постојали су различити критеријуми међу комисијама.
Многе комисије су своје студенте пажљиво слушали 7 мин. (таква комисија је била на челу са проф. Зеленком).
Поштовани декане још увек се сећам Вашег предавања кад смо уписали факултет, где сте рекли да сујета на медицини не треба да постоји. Очито професорима из те комисије то није било битно те је сујета, некултура доминирала током целе сесије.
Неумесно су се шалили благо речено понижавали су студенте, прекидали их на пола реченице те се стекао утисак да су бирали само себи симпатичне студенте.
Како тумачите реченицу да су многи студенти који су претходних година постизали успехе овог пута нису имали прилике ни да се појаве на Конгресу?!
Зар ти студенти нису требали аутоматски да се и ове године појаве на Конгресу? А видимо како им је комисија одала признање за тај успех и углед на мед. Факултету у Крагујевцу. Својим понашањем професори су убили вољу код многих студената за напредовањем у области мед. науке.
Ја својим колегама желим од срца успех на Конгресу у Будви, јер нема места сујети.
Вама лично желим добро здравље и срећне Ускршње празнике.

С поштовањем,
Огорчена студенткиња




Молим студенте треће године медицине који редовно пишу анонимна писма декану износећи своје примедбе, жалбе и жеље везано за фармакологију и токсикологију да ми овим путем, пошто се на предавањима виђамо ретко а на консултацијама никако, јаве где и кад би могли да се састанемо и решимо сва спорна питања у директној комуникацији, а без декана.

проф. др Слободан Јанковић, шеф катедре фармакологије




Поштовани господине декане,
најпре Вас молим да ми опростите што Вас узнемиравам овим писмом, али након протеклих шест недеља овог летњег семестра усудио сам се да Вам изложим проблем који прати и мене и већину мојих колега од самог почетка. Наиме, студент сам треће године и моја генерација се први пут сусреће са оваквим видом полагања предмета фармакологија и токсикологија. Овакав начин полагања је заиста добар и ја сам пресрећан и презахвалан због тога. Али, молим Вас немојте ме погрешно схватити, начин рада појединих наставника није добар. Ја сам, професоре, дете радника и навикао сам да својим радом превазилазим проблеме у школи и факултету. Много учим, мало спавам, а врло слабе резултате постижем на овом предмету. Проблеми који постоје су следећи:
- сви предавачи састављају тестове различите тежине. Једно питање носи 0,25 поена, а састављено је од 3-4 подпитања. Ако не урадимо једно подпитање, губимо 0,25 поена.
- критеријуми при испитивању такође су различити од наставника до наставника. Неко нас испитује таксативно, а по неко нам дозволи да мало и размислимо. Па зар је потребно да као компјутери из базе података износимо тачне одговоре?
- Многима се дешавало, а и мени, да одговоримо као што је у књизи написано, а да то ,,није тачно''-
- зар је неопходно професоре да памтимо 5ХТ1-а, 5ХТ1-д, 5ХТ2-а, 5ХТ2-ц рецепторе, а да не знамо основно деловање лека?
- Зар је неопходно да познајемо календарску годину када је тај и тај лек уведен у клиничку употребу?

Па молим Вас, ја не знам како то да постигнемо.
И ја сам за строгоћу, рад и дисциплину, али овако се не може. Искрено Вас молим, ако можете, помозите нам.

Још нешто бих волео да Вам кажем шта ми лежи на души. На читавом факултету постоје афоризми из Андрићевих ,,Знакова поред пута'' и др. То је заиста лепо и веома поучно. Али нигде на факултету не стоји ни један једини пасус о једној најстрашнијој ствари- а то је абортус. О томе се ни мало не прича, о томе сви ћуте. А шта је професоре страшније од тога? Кад девојка затрудни, мајка или отац обично питају: ,, да ниси закачила?'' Као да је, Боже ме прости, закачила неку полну болест, а не нешто најдивније на свету- бебу.
Сваке године у Србије нестане по један град. Ове године Краљево, следеће Јагодина, оне тамо Пожаревац и тако даље. Сваке године по 30 000 душа нестане. Ја сам драги професоре медицину уписао само из једног разлога- да помогнем и спасим нечији живот. Замолио бих Вас да на интернету прочитате песму ,,Зашто мајко?''. Ја бих пресрећан и презахвалан био кад би такав текст постојао на неком зиду и овде- на факултету. Тако бих живео у нади да ће макар једна, макар само једна девојка разумети ту песму и да ће се тако спасити макар један људски живот.
Надам се професоре, да ово моје писмо неће бити ,,глас вапијућег у пустињи'' јер се уздам да ћете га прочитати и можда схватити моју тугу. Са много девојака разговарам о овој теми, моје разочарење расте и на жалост све више схватам Његошеве речи ,,Село моје сном мртвијем спава, суза моја нема родитеља''.
Још једном Вас молим размислите о овом мом предлогу јер од кога би требало да крене просвећивање младих, ако не од нас.




Поштовани декане,
Прво да вам се извиним а уједно да вам се и захвалим ако издвојите времена да прочитате ово моје писмо. Наиме, имам проблем у вези недељних тестова из микробиологије! Много труда улажем и одличан сам студент али због оваквих тестова не могу своје резултате да покажем. Ја разумем да тестови требају бити тешки све то у циљу наше едукације али не разумем како је могуће да је већина питања која не постоје у књизи. Да ли је могуће да питања која захтевају концентрацију и време треба да се ураде за 15 минута. Све и да постоји књига из које се извлаче ова питања (а то сигурно није књига из које ми учимо (Основна имунологија- Абул К. Абас)) не могуће је одговорити на њих за 15 минута. Мислим да нисмо положили одређене испите да би могли да заиста схватимо како поставити Dg и дати Th, па ми смо тек 2 година! Мислим да је ово претеривање!!!




Молимо Вас,
Да план и програм на предмету микробиологија и имунологија промените. Очекујете од нас да припремимо (знамо) клиничке случајеве, а ми још увек немамо одговарајуће предзнање које би нам помогло у савладавању истог и самим тим не можемо да постигнемо задовољавајуће резултате на колоквијумима (недељним тестовима)
Захвални студенти




Поштовани, декане,
Тестови из микробиологије су претешки, и много је мало времена да се ураде. Молим вас, учините нешто поводом тога
Унапред захвална студенткиња друге године




Поштовани,
Студент сам друге године, прву сам обновила зато што нисам знала све мишиће подлакта, Хистологију сам положила тј. нисам имала среће, микробиологија ми је лепо кренула, али на последњем тесту нисам знала да у картону убележим 2 питања, па сам имала 5 бода, учим доста и криво ми је јер тај бод би ми много значио, дајем све од себе јер желим да ЗНАМ. Молим вас смањите критеријум да се за 5 тачних добије бод
Захвална унапред вредна студенткиња




Студент друге године медицине Поштовани Декане, моја жеља је да постигнем што боље резултате на пољу медицине и сваки предмет ми је јако важан. Пуно учим микробиологију и имунологију, али нема резултата, бар што се тиче тестова. Тестови су доста тешки, тј. потребно је бар петнаест минута више од дозвољеног да би имали довољно времена да пажљиво прочитамо и пренесемо одговоре у квадратиће Нисам једини који мисли исто Молим вас разумите нас и помогните.
Унапред хвала.




Поштовани професоре, први пут изражавам своје незадовољство. Сматрам да су тестови из микробиологије и имунологије тешки. Ми студенти са својим знањем које стичемо на другој години студија, нисмо у стању да одговарамо на питања без потешкоћа. Зато смо забринути за своје постигнуте резултате на тестовима. Молимо вас да нам изађете у сусрет и мало олакшате.
Студент II године..




Поштовани, молимо вас да нам изађете у сусрет у вези микробиологије; Тестови су преопширни, а време за то кратко. Питања су тешка и конфузна. Велико време улажемо за учење, а резултата нема.
УНАПРЕД ХВАЛА!!!




Поштовани,
замолили бих Вас да опоменете асистенте фармакологије, да понашање и оцењивање према свим студентима из групе буде исто. На вежбама се неким студентима поставља 15. питања за 1. поен, а неким само 2, евентуално 3 и добију НУЛУ! То је стварно безобразлук. Како да положимо модул ако се свако понаша и ради шта хоће!! Ако се поставља три питања, три свима, онда ћемо бити једнаки и могли би сви да покажемо колико знамо, тада не било никаквих проблема и не би овако нешто доспело у црну кутију!
Захвални студенти




Поштовани декане, професоре, човече који читаш ово морам рећи да се бринем да ли ћу успети да положим микробиологију и имунологију. Нисам навикла на неуспех, а видим да моје даноноћно учење не даје адекватне резултате и почињем да падам у депресију. Питам се треба ли уопште учити, кад питања са теста углавном немају везе са градивом. Знање које стичем на предавањима и вежбама и користећи уџбеник није довољно за 2 поена на недељном тесту. А и за 15 мин нисам у стању да на одговарајући начин прочитам а ни да размислим о питањима. Изузетно сам незадовољна и чини ми се да ћу престати да учим овај предмет јер не видим сврху учења.




Поштовани декане,
Студенткиња сам Вашег факултета и имам једну молбу за Вас. Молим Вас да студентима којима је из предмета Основи онкологије потребан 1 бод за већу оцену, дате тај бод. Знам да је прошле године то било могуће, па Вас у име свих Ваших студената најлепше молим да нам молбу уважите.
Ваши ,,другаци''




Поштовани,
Незадовољни смо са тестовима из микробиологије и имунологије, веома су тешки, можете ли да предузмете нешто да буду лакши..!




Поштовани професори катедре за микробиологију и имунологију, сматрам да су тестови претешки за наше тренутно стечено знање! На предавањима и вежбама не добијамо адекватне информације које су нам потребне за тест! Имамо проблем да на питања после завршеног теста нађемо одговоре. Зато вас молимо да нам што пре изађете у сусрет!!!
Студенти 2. године




Поштовани, сматрамо да су недељни тестови из микробиологије и имунологије претешки, понекад конфузни и неадекватни нашем знању, а такође и времену које имамо за рад. Тестови захтевају доста знања које није у потпуности адекватно знању које стичемо на предавањима и вежбама. Такође захтевају доста времена за размишљање и повезивање градива, које немамо. Знали смо да ће тестови бити тежи од прошле године, али не у оволикој мери, с обзиром да је претходно углавном било распознавање градива а не оваква комплексна питања. Искрено се надамо вашем разумевању и реаговању.
Студенти 2. године




Молила бих вас, да промените тестове из микробиологије. Питања су претешка и ово је други тест који падам, почињем полако да губим вољу за учењем, јер не показујем резултате на овим тестовима. Гледајући питања од прошле године, знам да решим већину питања, то ме погађа.
Унапред хвала




Поштовани декане, никад Вам се до сад нисам обратила, али ова мука ме је натерала. Од почетка учим микробиологију са имунологијом, велики труд улажем, на вежбе долазим спремна, освајам бодове, идем на предавања и у мојој и у другој групи, учим много али трајање теста ми не допушта да лепо размислим, сконцентришем се и одговорим на питања. Свидео ми се предмет, учим, цртам са вољом, али не могу да стигнем лепо да урадим тест. Питања су претешка за 15 мин. Помогните некеко...
Унапред захвална студенткиња друге године...




Поштовани декане,
Студенти смо II године, прошле недеље смо полагали испит из Основа онкологије, положили га и сада нам фали по 1 поен за већу оцену. Пошто смо чули да је прошле године ова катедра давала тај један поен ако је неком био потребан (а тај један поен је у ствари ? питања, тако да га је фактички било немогуће освојити, тј. освојити тачно онолико колико једна оцена захтева) па Вас сад молимо да нам признате тај 1 поен.
Хвала у напред!
Докторчићи




Поштовани. Већина студената је разочарана тестовима из микробиологије и имунологије. Тестови су претешки, преобимни, а време за тест прекратко. Много би нам значило ако би могли да нам изађете у сусрет.
ХВАЛА!!!




Поштовани, много сам незадовољна тестовима из микробиологије и имунологије. Сматрам да су питања тешка и неприкладна нашем знању које стичемо на предавањима и вежбама. Тест кратко траје и за 15 мин. не стижем да одговорим на сва питања, која су веома збуњујућа. Молила бих вас да покушате да нам бар мало олакшате, јер у противном, моји резултати ће бити веома слаби.
С поштовањем студенткиња друге године.




Поштовани, пишем вам у нади да ће те помоћи студентима 2. године, и олакшати нам тест из ,,Микробиологије са имунологијом''. Не можемо стићи за 15 мин. да прочитамо лепо питања. Узгред нико нам није рекао за ,,змијски отров'' а било је на тесту, па зато вас молим да смањите критеријум за последњи тест да се са 5 тачних одговора добије 1 бод...




Поштовани декане, искрено се надам да ће те погледати наше жалбе и да ћете обратити пажњу на наше проблеме. Сматрамо да су тестови из предмета Микробиологија и имунологија, претешки, питања нису конкретна, јасна,
по прилично су збуњујућа и доводе до тога да и са више него довољним знањем грешимо и губимо поене. Једино нам ви можете помоћи, па вас зато молимо да барем узмете у обзир ове наше речи.
Студенти друге године
интегрисане академске студије медицине





Поштовани декане,
Није реално а ни лепо да сви свој бес искаљују на 90' генерацији.
Прошлогодишњи тест из микробиологије је био дупло лакши!!!
Унесрећени студент II године...




Поштовани, незадовољна сам тестовима из микробиологије. Мислим да питања су претешка, молила бих вас да нам изађете у сусрет и дате питања сличне тежине као прошлих година, јер на овим питањима не можемо да искажемо своје стечено знање.
Очајни студент друге године




-Катедри за микробиологију и имунологију-
... Дана 02.06. имали смо завршни тест из модула ,,Вирусологија'' и запрепашћени смо резултатима...
Асистенти на вежбама су нам рекли да се тест састоји од 16 питања (а ми смо имали 22!), па су нам накнадно рекли да ћемо имати још неколико додатних питања због грешке у првом тесту. Сада желимо да Вас замолимо да размотрите још једном принцип оцењивања (бодовања), јер заиста није фер, пошто нису исправљени бодови првог теста, а самим тим смо имали мање поена на завршном. Много би нам значило кад бисте услишили нашу молбу...
Унапред захвални студенти друге године





Поштовани.
Желим да изразим незадовољство у вези недељних тестова из микробиологије. Имамо 15 минута да урадимо тест, а питање је опширно и пуно непотребних наглашавања. Штета добар предмет, али губим вољу да га учим. Ви нама не помажете да научимо нешто, већ најискреније мислим да нам тим тестовима намерно одузимате силне поене. Замолио бих вас да размислите о овом проблему, јер је ово велики проблем студената 2. године.
Хвала унапред!





Професор Добривоје Стојадиновић је најбољи професор на факултету!!!
Његови студенти I године!
НАЈВЕЋИ ЈЕ ЧОВЕК!





Замените неонке у анатомској сали!




Мислимо да је недопустиво да нас кад уђемо на факултет запахне облак дувана који се вије из студентске службе. Забраните пушење или обезбедите просторију за то.
Унапред захвални студенти





Професор, или шта је већ, који дијели канцеларију са проф. Душицом Лазић би могао бити љубазнији према студентима који му покуцају на врата канцеларије. Ипак... нијесмо ми криви што он мора да дијели канцеларију са неким па је љут због тога...
Студент VI године




Поштовани Декане,
Нас неколицина студената 4. Године интегрисаних академских студија медицине смо одлучили да Вам пошаљемо маил, с обзиром да се црна кутија не ажурира последњих месеци па нисмо сигурни да ће наше писмо тим путем стици до Вас.
Проблем који имамо јесте катедра из РАДИОЛОГИЈЕ. Не знам да ли сте упућени у целу причу, али расуло на тој катедри је као ни на једној другој до сада. Када су нас на почетку године поделили у групе, рекли су да се радиологија полазе преко колоквијума међутим, када смо дошли до 13 недеље предавања, господин Јагић је рекао како ћемо ми и на усмени али да је то евалуациони испит на коме не можемо да паднемо јер це тражити само најосновније. Уз то забранио нам је да предамо пријаву испита (у студентској служби) у редовним роковима све док не положимо испит код њега ван рока, односно у термину када он закаже.

Међутим, када је заказао испит (ван испитног рока) изашло је 10ак људи од којих је само двоје прошло. Он је тражио такве ситнице и обарао на трансформатору, високонапонском каблу и сличним глупостима. Уз то је испитивао и питања из интерне медицине (!!!) а на крају је још и викао како ће нас све пообарати ако не будемо знали за оцене које смо добили преко колоквијума. Када је моја група отишла да га пита да нам да испитна питања, он је рекао да нам неће дати испитна питања и да се радиологија учи од “корице до корице из београдске” иако ми 80% те београдске књиге нисмо ни помињали на вежбама и предавањима.

Са друге стране, студенти којима је предавања водио Михаиловић су прошли много боље. Они на евалуациони излазе, али не одговарају. Одговарају само они који су незадовољни оценом и желе више и то из нишког практикума (од 100 страна за разлику од београдске од 600 страна). Наравно, ми студент који смо били код Доц. Јагића на предавањима немамо право да одговарамо код Михаиловића.

Мислим да такви двоструки аршини заиста нису у реду и зато Вас молим да проверите све ово сто вам кажем и помогнете нам у организацији овог предмета и самог испита. Ако већ не жели да укине усмени (иако ја имам 89 поена – и по томе оцену 9) онда нека нам бар на сајт постави испитна питања да знамо ста да спремамо јер овако заиста није у реду. На крају крајева, не знам ни да ли има права да одбије да нам уписе оцене ако ми већ имамо сакупљене бодове.

Молимо Вас да нас обавестите путем интернета о чему се ради и да ли можемо да упишемо наше заслужене оцене.

Унапред захвални, студенти 4. године.




То што причате за проф. Јуришића да је пушаче називао погрдним именима апсолутно није тачно. То није његов стил изражавања, он може да критикује пушаче, али никад никог није омаловажио. Увек је коректан према студентима, ато што не подноси анархију коју студенти, врло добро знамо, лако спроведу, ако је проф. сувише попустљив то није ствар за црну кутију и за бунт против њега!

`88




Вежбе из хирургије 1 коју држе др Мрвић и др Милисављевић су фантастичне!! Раде са студентима, показују нам, помажу... Посебно бих похвалио др Милисављевића..Коначно да видимо нешто конкретно... поздрав... будући хирург!




-професорима патолошке физиологије
-декану факултета
Молба

Жао нам је што на овај начин треба да се решавају проблеми распореда за понедељак студентима треће године интегрисаних академских студија за доктора медицине. Прва половина студената треће године(96) има предавања, вежбе и семинаре понедељком од 8 часова до 17.30, тако да смо приморани да скоро цео дан учествујемо у настави, боримо се за ПОЕНЕ, а колоквијуме имамо на сваке две недеље понедељком у 19. Да ли мора бити овако? Постоји ли начин да се термин за колоквијуме помери за неки други дан кад немамо предавања, вежбе и семинаре (среда, четвртак и петак). Ако нас схватате и помогнете бићемо захвални. Група студената



Била сам у првој групи студената који су били у карантину. Једна моја колегиница(коју сви добро знају а нећу овде напомињати име) је стално била ван, док су се сви остали придржавали правила која је Медицински факултет одредио. Будући доктори!!!тј. Будућа докторко, која ћеш сутра лечити пацијенте, ДА ЛИ ЋЕШ ТАКО У БУДУЋНОСТИ НАПУСТИТИ ПАЦИЈЕНТЕ КАКО БИ ИЗЛАЗИЛА ДА СЕ ПРОВОДИШ??!! АМАН! Сваку ноћ ван интерната!! Питам се да ли ће декан, који те је нашао ван карантина, предузети нешто поводом тога? Зарад наше професије нека правила морају да се поштују!!! „Милица“, 4. година




Да ли је интернистички карантин обавезан? Пошто је целој години познато да је колегиница која је ухваћена ван карантина прошла без казне, да ли то значи да и остали могу да беже из карантина без икаквих последица?!! Студент 4. године



Поштовани,
Студент сам 3. године, на смеру доктор медицине и имам потребу да Вам се пожалим и замолим за помоћ. Наиме, полагање колоквијума на предмету Патолошка Физиологија је веома лоше конципирано. Тест има 40 питања, а свако питање носи 0,25 поена. Проблем је у томе што свако питање има 5,6-7 подпитања и у случају да не одговоримо на једно од подпитања ми губимо 0,25 поена. Друго, питања су конципирана тако да од нас захтевају да цитирамо реченице из књига и са предавања. Треће, 45 минута није довољно да бисмо добро урадили тест. Ја се искрено надам да ћете проучити ову молбу са копјом се слаже већина студената. Молим Вас да правовремено реагујете и помогнете нам до наредног колоквијума(за две недеље). 23.11.2010. Хвала




Премет: патолошка физиологија Већина питања је на допуњавање. 1 питање=0.25 поена, а у оквиру тог питања требамо доста тога да напишемо и ако само једну ствар погрешимо и тих 0,25 поена губимо. Такође, та питања су донекле и недефинисана, тачније нису конкретизована. Целокупни тест указује на то па морамо да учимо напамет, што ни мало није паметно, јер ћемо ускоро све заборавити. Мислим, да је циљ да нешто научимо и повежемо, а не да за циљ имамо бригу кол.ико ће питања бити на допуњавање, а колико на заокруживање. Ако већ овако морамо да полажемо патолошку физиологју, нека дају конкретна питања.




ПИТАЊА ИЗ ПАТОФИЗЕ СУ ОЧАЈНА!!!! ПИТАЊА ДВОСМИСЛЕНА Поштовани професоре, Требало би да погледате тестове из патофизе, јер стварно нема смисла какве тестове нам дају. Тест питања су двосмислена и „глупо“ постављена. Мислим да треба попричати са проф. Симоновић, јер ми нисмо машине које уче све напамет и не можемо да „гледамо у пасуљ“ па да знамо шта сер тачно тражи у питању, јер у већини случајева има више одговора који би у суштини могли бити тачни!





Поштована институцијо, имамо велике примедбе на колоквијеми из предмета Патолошка физиологија. Молимо професора Небојшу Арсенијевића да погледа предходна два теста и увери се у следеће: - Тест питања су двосмислена(тачних одговора има више, не можемо знати шта се тачно тражи у тесту) - Од нас се тражи да учимо напамет-што доказују питања, односно дати пасуси и у њима да се допишу одређене речи Огорчени студенти 3. године!!!




Поштовани, Пишем ову жалбу у нади да ће доћи до неких промена на предмету патолошка физиологија. Колоквијуми које радимо су лоше конципирани, питања која постављају од нас траже да учимо напамет. Извлаче реченице из пасуса и очекују да ми попунимо празне линије са тачним изразима. Понекад не разумемо ни шта се у питању тражи... Хвала унапред




Поштовани, Обраћам Вам се поводом колоквијума из предмета патолошка физиологија - колоквијуми су тешки , питања су двосмислена, јер за постављено питање можемо написати неколко одговора... - самим тим што су питања отворене форме, морамо напамет да учимо целе реченице из књиге - колоквијум временски кратко траје, јер су питања тешка, пуно је простора за дописивање, па нема времена да се ураде сва питања - а поред тога питања носе 0,25 што је јако мало за тако тешка питања С' поштовањем Студенти треће године




Поштовани декане, Данас, 2.11.2010. на предавању из патолошке физиологије проф.др Јуришић је на сва уста вређао нас пушаче. Разумите нас Ви, обзиром да сте и ви један од нас. Ми разумемо да је његов посао да нас образује у том правцу да је пушење штетно, али вређање на такав начин, нас пунолетних, демократски орјентисаних особа, ЈЕ НЕПРИХВАТЉИВО. Називао нас је разним именима, попут „дебила“ јер трошимо новац на цигарете уместо на нешто друго. Желимо права као и сви. Ово није први испад проф. Јуришића. Прошле недеље, 26.10.2010. на предавању је уписано око 70 људи, иако нас је било само 35. Уместо прозивања професор је уписао само првих 35 на папир, а ми који смо били на предавању и уписали се након броја 35 добили смо минус. Молимо вас да реагујете, колеге са 3. године




ТЕСТОВИ ИЗ ПАТОФИЗЕ СУ ОЧАЈНИ! Поштовани...имам потребу да искористим своје студентско право да се пожалим на оно што ми смета, ашто се односи на организацију предмета –патолошке физиологије 1. Што се тиче њихових колоквијмума-то је страшно ! питања су им двосмислена, на многим питањима се не зна шта се тражи конкретно и шта треба одговорити, а да не причамо то, што питање вуче 0,25 поена и свака грешка је моментално нетачно питање. Питања су превише детаљна, док се на крупне, важне ствари не обраћа пажња. 2. Стварно ми је непријатно што морам да Вас замолим да апелујете на професорку Ирену (која води семинар из патофизе) да боље обрати пажњу на то ко је активан током наставе, а ко не, јер је мало неправедна! Хвала Вам унапред.




Поштовани, Молим Вас Дда погледатенаше колоквијуме иоз патолошке физиологије. Наиме, сматрамо да су веома тешки, у смислу да су питања конфузна, двосмислена и не знамо шта се тражи као одговор. А поред тога питање носи 0,25 бодова. Није проблем да питања буду на дописивање али нека буду јасна и коцизна. С' поштовањем Студенти 3. године




Поштовани, Никад Вам се до сад нисам обраћао, али овог пута сам веома разочаран и имам потребу да од Вас затражим пом оћ. Много времена проводим учећи и лепе резултате сам до сада постизао. Тестови из патолошке физиологије су веома лоше конципирани, тако да сав мој труд и напор који улажем не може да дође до изражаја. Главни проблем је у томе што на једно питање постоји више тачних одговора. Једно питање иома више потпитања(и то 6-7), а носи 0,25 поена. Молим Вас помозите.




Поштовани, Као студент овог факултета, решио сам да искористим своје право и да ставим примедбу на начин оцењивања тестова из патолошке физиологије. Сматрам да тестови нису добро конципирани и да не предтављају праве резултате знања студената. Има доста питања на дописивање која захтевају тачно цитирање реченица из књиге. Свако питање садржи по неколико места за дописивање, при чему грешка у само једној речи води губитку 0,25 поена, колко износи и цело питање. Ако узмемо за пример да једно питање има 5 места, студент који попуни 4 места, освојиће 0 поена као и студент који није попунио ни једно место. Такође, ставио бих примедбу на предавања из специјалне патолошке физиологије, где не постоји конкретна литература, већ ссваки професор конципира предавања према различитој литератури. С' поштовањем Студент 3. године




Тестови из патофизе су О Ч А Ј Н И !!!




ПОШТОВАНИ, Тест из Опште патолошке физиологије је крајње непримерен. Наши драги професори од нас очекују да учимо напамет и у складу с тим дају нам таква питања! Срамота је да тест садржи реченице из књиге са празним пољима где треба да се упишу речи. Таква питања могу да се ураде искључиво ако се учи напамет. На прошлом тесту само је један студент имао максималан број поена. Очигледно је да постоји проблем, а проблем није у студентима. Питања су двосмослена и немамо право да од професора добијемо објашњење шта треба да одговоримо. Огорчени студенти 3. године




Имајући у виду да сам одслушао скоро све предмете (и положио их) и такође био на вежбама из тих пртедмета, овим путем морам само да изразим све похвале на рачун катедре за ХИРУРГИЈУ! Све је организовано тако да буде студентима увек све доступно. Посебно морам и да кажем да су малди доктори који воде вежбе стварно супер! РЕАЛНО!




Ови желим да изразим велико незадовољство због теста из опште патолшке физиологије. Једном речју ово је страшно! Надам се да ће професори ово прихватити као сугестију да наредни тестови буду примеренији. Надам се да ово неће изазвати гнев и револт професора, јер и ако хоће да нам дају гори тест то је немогуће, горе и теже од овога не може. Студент 3. године




Катедри патолошке физиологије: - питања на другом колковијуму су била нејасна, конфузна, а на неки начин и двосмислена јер нисмо знали шта се од нас тачно тражи. Јер по ономе што смо имали практично смо морали да знамо реченице од речи до речикако и пише у књизи, да би уписали одговарајућу реч. Друго, нису сва питања била из књиге. А нама није речено да питања не прате књигу. Питања везана за физичке факторе су била таква да ни један одговор не може да се нађе у књизи. Могли сте да нам кажете шта да спремимо из књиге, а шта са презентзација које су иначе за неке области тотално другачије од онога што пише у књизи. - Такође, много је напорно што су колоквијуми стално понедељком, јер прва група тог дана има и предавања и семинаре и вежбе. - Желим да похвалим проф. Александра Ђукића, који на само да добро предаје, већ је коректан и на семинарима, за разлику од других који заборављају шта је ко причао, па им дају минусе.и Олгица Врндић је одличан предавач, лепо објашњава и коректна је, и увек стави акценат на оно што је важно, ко и проф. Ђукић.




Примедба катедри Патолошке физиологије На претходна 2 колоквијума имали смо проблема са решавањем теста, који садржи велики број питања на допуњавање, а која притом носе само 0,25 поена, равноправно са питањима на којима треба заокружити само један одговор. Такође, питања на дописивање нису прецизно конципирана па је могућ већи број тачних одговора. Оно што је неприхватљивије је инсистирање да се од нас очекује да напамет учимо како дефиниције тако и реченице из текста у лекцијама, што је крајње несврсисходно и ннереално, поред толко информација. Ако је речено да ће на тесту бити 20% питања на дописивање, то свакако не одговара скору од 20 и неколко питања на допуњавање на претходном тесту од 40 питања. Незадовољство студената 3. године је очигледно




Ово је упућено катедри патофизиологије: запањена сам другим тестом, не толко зато што је тест био тежак, већ зато што су питања била толко конфузна, нејасно конципирана, нисмо знали шта се тражи од нас. А ако они кажу да ј литература за општу патофизиологију уѕбеник наших аутора, зашто онда одговори неких питања не могу да се нађу. Нека онда кажу да предавања не прате књигу, коју су они сами писали. А и није праведно према нама студентима , који смо у првој групи за предавања, да колквијум буде увек понедељком у 19 сати. Ми понедељком имамо и предавања и вњжбе и семинар. На који се начин очекује од нас да ми будемо сконцетрисани на тест? А они студенти, који вежбе и семинар имају уторком, могу оморни да дођу на тест. Није у реду. Јасно нам је да су тад слободне све сале, али ако су слободне понедељком у 19, вероватно су слободне и уторком у 19. Онда, нека један колоквијум буде понедељком, а други уторком, тако да сви студенти, а не само једна група, сносе терет лоше организације. Није хумано уопште! И као предаваче бих похвалила професора Ђукића и асистенткињу Олгицу, јер јасно указују шта је битно, а шта мање битно.




Поштовани професоре, Обраћам Вам се са молбом да делујете на катедру Патолошке анатомије и ако је могуће укинете део испита који се назива „микроскоп“. Ми мислимо да је то превише за лекаре опште медицине, за које се спремамо и учимо, једног дана да постанемо. Знање потребно за микроскоп се не може практично употребити, осим на специјалистичким студијама за патолога или можда на докторским студијама.. У нади да ћете нам помоћи да се укине микроскоп или бар смањи број препарата потребних за испит, поздрављају Вас ваши студенти треће године медицине!




Поштовани, Да ли Ви сматрате да је у реду од стране докторке Александре Лучић Томић да долази 45 минута касније на заказане вежбе? С обзиром да смо је чекали 45 минута, а нико нас притом није обавестио да ће докторка каснити отишли смо кући. Докторка је дошла касније и одржала вежбе неколицини студената који су остали. Сутрадан смо отишли код ње због потписа које она није желела да нам да, зато што је нисмо сачекали. Само желимо да знамо да ли би нама било оправдано да смо ми толико закаснили, јер ако су вежбе заказане за одређено време сматрамо да то треба да се испоштује и са стране предавача и са наше стране. Хвала унапред!



Све похвале за дечка из студентског парламента(секретара) увек долази пре радног времена.




Поштовани, Желим да похвалим асистента Милана Радовановића из Интерне медицине који се највише од свих са катедре труди око студената. Он је један од ретких који је квалитетно и редовно држао вежбе и пре него што сте увели контролу и довели их у ред да се вежбе држе редовно и честитам Вам на томе). Поједини професори и асистенти ( не биох да их именујем јер не знам све, али сам сигуран да Ви то боље знате од мене) су раније одржавали по неколко вежби у семестру јер су „имали друге обавезе“ а пртпостављам да су плату редовно примали... Сад ти исти професори који испитују на практичном и усменом делу испита се чуде кад нешто не знамо на испиту, и помињу да се то радило на предавањима и вежбама.... На испиту половина кандидата пада на ЕКГ-у и на снимцима, а мени лично ни један асистент за 5 семестара није објаснио ЕКГ( постоје они који су своје студенте научила, али већина није). Ни један уџбеник им неодговара, сви су застарели, по њима бисмо требали да учимо са интернета-а мени није јасно зашто се не скупе сви са катедре и напишу одговарајући уџбеник кад су толки стручњаци..... Поента мог писма је то да се већина професора и асистената није потрудила да нас нешто научи, а ти исти нам сада на испиту превише траже и чини ми се да они не могу да схвате да ми учимо за лекаре опште праксе. А они нас неретко питају специјалистичке, па и субспецијалистичке ствари. И асистент Радовановић доста пита и тражи на практичном делу испита, али је бар научио своје студенте на вежбама. Они који нису имали ту срећу да им он води вежбе могу да иду на консултације код њега и он све лепо објасни. Ја сам полагао практични део испита код њега и он ми се сам понудио да ми помгне око неких ствари које ја нисам најбоље разумео. Ја му се овом приликом пуно захваљујем због тога, нисам једини коме је помагао јер су код њега студенти често на консултацијама, желим да то и Ви знате. Студент медицине