Standard 4. KOMPETENCIJE DIPLOMIRANIH STUDENATA
Savladavanjem studijskog programa Osnovne strukovne studije – Strukovna medicinska sestra student stiče sledeće opšte sposobnosti:
- Samostalno rešavanje praktičnih i teorijskih problema u oblasti zdravstvene delatnosti strukovnih medicinskih sestara
- Poznavanje metoda od značaja za učestvovanje u procesima i postupcima istraživanja
- Razvijen adekvatan stepen kritičkog i samokritičkog promišljanja i pristupa u svim oblastima zdravstvene delatnosti strukovnih medicinskih sestara
- Poznavanje različitih mogućnosti praktične primene znanja u oblasti dijagnostike, farmakoterapije i nege pacijenata
- Razvijene komunikacione sposobnosti neophodne za saradnju sa zdravstvenim radnicima, pacijentima i njihovim porodicama
- Poštovanje i implementacija principa etičkog kodeksa i principa Dobre kliničke prakse.
Savladavanjem ovog studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti:
- Temeljno poznavanje i sveobuhvatno razumevanje specifičnih disciplina zdravstvene nege
- Rešavanje stručnih i naučnih problema upotrebom validnih naučnih metoda i postupaka
- Integracija osnovnih znanja i veština iz različitih naučnih oblasti medicine, psihologije, andragogije, pedagogije, sociologije, zakonodavstva, socijalne zaštite, itd.) u domen zdravstvene nege i njihova adekvatna praktična primena u različitim stručnim okolnostima
- Poznavanje značaja i metoda praćenja savremenih naučnih i stručnih dostignuća u oblasti medicinskih nauka
- Primena veština u domenu promocije zdravlja, prevencije bolesti i svim specijalističkim granama zdravstvene nege
- Primena savremenih zdravstveno-informacionih sistema u sestrinskoj praksi.
Ishodi učenja
Ishodi učenja, koje obezbeđuje struktura kurikuluma studijskog programa Osnovne strukovne studije – Strukovna medicinska sestra, omogućavaju sticanje znanja, veština i stavova/ponašanja u skladu sa Direktivama 2005/36/EK i 2013/55/EU Evropskog parlamenta i Saveta o priznavanju profesionalnih kvalifikacija (Directive 2005/36/EU and Directive 2013/55/EU of the European Parliament and of the Council on the recognition of professional qualifications) od 7. septembra 2005. odnosno od 20. novembra 2013. godine, koja, između ostalog, obuhvataju i:
- Odgovarajuće poznavanje teorijskih i praktičnih aspekata neophodnih za rešavanje složenih zdravstvenih problema u svim specijalističkim domenima zdravstvene nege
- Obučenost za adekvatnu komunikaciju i interakciju sa drugim zdravstvenim radnicima, pacijentima i njihovim porodicama
- Valjano poznavanje teorijskih i praktičnih aspekata neophodnih za merodavnu upotrebu savremenih dijagnostičkih i terapijskih instrumenata, uređaja i opreme
Posedovanje umeća i sposobnosti neophodnih za transfer znanja i obuku drugih zdravstvenih radnika
|